onsdag 11 april 2012

Då var det plötsligt april :)

Hoppsan hejsan!

Blev påmind om att jag har en blogg och konstigt nog en del som är lite intressarade av att läsa vad som sker i mitt liv. :)

Det har faktiskt inte hänt så väldans mycket sedan sist. Alla är friska och glada.
Påsken har stökats över rätt smidigt för en gångs skull :) Eller ja. Haha.

Idag är det onsdag och jag jobbar min första dag efter min 6 dagars ledighet som var välbehövlig.
Dock hade jag behövt vara mer ledig utan barnen tror jag. Det blir lite rastlöshet som lätt leder till bråk när det är tråkigt väder och rutiner försvinner. Och bråken har en förmåga att eskalera.

Under ledigheten har jag iallafall hunnit med att påbörja renoveringen av mina fina korgmöbler som vi köpte för några veckor sedan. Dem var mörkt bruna när vi köpte dem och tanken är att dem ska bli blankvita.
Det är ett evigt pillande och duttande på alla korgdetaljer, men inser att jag inte ska vara för noga, vill ju gärna att det ska se lite shabby ut. :)
Sedan har jag pratat med svärmor om att sy nya överdrag till dynorna. Och lite kuddar förstås.
Och det skulle inte bli något problem.
Det stora probemet ligger väl hos mig få arslet ur vagnen skulle jag tro ;)

När man håller på o kruxar runt hemma så följer ju allt det andra med oxå...man vill få ordning ÖVERALLT!!!
Men man måste lära sig pö-om-pö tekniken :)
Inte så lätt alla gånger ^^ Inte när man heter Milla ;)

Igår tog jag med mig H för att titta på ny bil. Jag vill ju gärna ha en bra bil att åka med.
Inte för att Peggan är dålig på nåt vis alls, men den är aaaaningens för liiiten när man ska iväg alla fem.
Så vi vill ha en större. Jag har spanat lite på en KIA Sportage ;)


Men jag vete sjutton. Den var ju liiiite seeeg enligt mitt tycke.
Fast det blir så med större bilar och samma små motorer. Benisnsnålt är det ju förstås.
Men körglädjen då? ;) Nåja, N ska följa med mig på lördag o testa lite med.

Snart är det lunch. Under ledigheten har man knappt käkat alls. Men nu suger det i magen efter lite lunch.
Idag blir det korv stroganoff med ris. Det tycker vi om. Yum! :)

Ha en fin dag allihopa ♥


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar