onsdag 27 mars 2013

Tisdagen, vad hände med den?

Mornin' honey!

Tisdag idag, solens strålar fullkomligt flödar :)
Det är så j-a nice!

Dessa annars så tunga, trista och gråa tisdagar... Nu är det lixom lugnt, man tar sig igenom dem och det funkar helt okej faktiskt.
Nåja, nu har det ju bara gått ett par futtiga timmar på tisdagen, men jag törs ändå lova att den kommer att bli fin.

N är hemma och vabbar med L och K idag.
L var alldeles matt igår när jag kom hem, piggnade till efter en stund med Alvedon iallafall.
Tryckte i honom Zyx och sen var han as good as new :)
Tillräckligt pigg för att slita ut en tand som nyss blivit ruckbar, vad skulle han ha den kvar för lixom?
Fy, otäcka unge! :)
Han sliter ut tänder som ingen annan. :O Vad jag tycker om det är väl solklart? :)

Hade elektrikern hemma igår oxå, likaså en snickare som lämnade offert på vårt kommande garage.
Just det, vi har ju bestämt oss för att bygga nytt garage, eller rättare sagt...N har bestämt att det är dags för ett nytt garage.
Får se vad det blir av det hela.
Elektrikern håller på i vår nya tvättstuga/badrum och fixar så vi får ström till tvm/tt och lite belysning :)
Inte fel!
Pratade lite med N om tvättstugan igår och jag ska väl bege mig iväg till IKEA så småningom för att handla lite inredning dit. Behövs lite skåp och sånt där. Bänkskivor oxå.
Hoar har vi ju redan. Och allt som rör vatten och avlopp oxå. Det var N ute o hämtade i nåt förråd :)

Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad vi ska ha, jag vill nästan gå lite crazy där nere :) Allt är ju vitt därnere i nuläget. Men såg att IKEA har inte så mycket roliga luckor.
Sedan vet jag inte riktigt, dem kommer ju inom kort att sluta tillverka faktum-stommarna så då känns det lite stört att köpa dem om man kanske känner att man vill förnya sig nån gång.
Men det vill vi nog inte. Lika bättre att göra det perfekt från början, det får ta den tid ddet tar.
Sen får jag väl tänka på, det är BARA en tvättstuga och allt är bättre än den jävla röran jag har i nuläget. :)

Jag hoppas att resten av källaren följer med i renoveringen...för JAG vill ju att vi flyttar ner i källaren jag och N.
Så får L vårt rum däruppe. Eller ja, en del av det iallafall. Han ska inte ha direkt anslutning till W's rum, eller ja. W ska inte behöva gå genom L's rum för att komma till sitt rum.
Så får det bli.
Tänk om vi kunde få behålla vårt fina rum med öppna spisen och allt.
Men barnen är viktigast, tycker L det är läskigt att ha rum i källaren så får vi lösa det.

Jag tycker nog snarare att det skulle vara väldigt mysigt att inreda källaren åt oss. Blir ju dressingroom och eget badrum, bastu och TÄNK om vi skulle kunna få en kamin oxå? :D
Nåja, ska väl inte drömma mig bort allt för mycket, relativa tankar Milla, relativa tankar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar